четвер, 13 червня 2019 р.

Конспект уроку з образотворчого мистецтва , 3 клас Тема Художник в театрі. Театральна афіша

Конспект уроку з образотворчого мистецтва , 3 клас
Тема Художник в театрі. Театральна афіша
Мета Надавати учням початкові знання про театр як вид мистецтва та відомості про діяльність художника в театрі; ознайомити з прийомами оформлення афіші, як видом прикладної графіки та зразками шрифту; розвивати комбінаторне та просторове мислення; виховувати вміння працювати в команді.

Обладнання: ескізи, бутафорія
                                                       Хід уроку
І.  Організаційний момент
1. Привітання.
Продзвенів  уже дзвінок,
Він покликав на урок.
Фарби й пензлі приготуйте,
Красу і радість тут відчуйте.

2.. Естетична хвилинка.
- Для створення емоційного настрою запрошую вас до віртуальної картинної  галереї юної   художниці, яка малює не руками, а душею.
-  Поділіться своїми враженнями.
- Що найбільше любить малювати дівчинка?
- Чи сподобались вам малюнки дівчинки? А її вірші?
- А які б квіти намалювали ви? Кому б подарували свої малюнки?
- Чи радіють ваші рідні, коли ви даруєте їм свої малюнки?
- Чи хотіли б ви навчитися так малювати, щоб радувати своїх близьких?
- Чи відчули ви насолоду від споглядання творчих робіт дівчинки?
- А чи хотіли б навчитися малювати так, як ця дівчинка?
- Дякую за позитивні відгуки і сподіваюсь, що ви прикладете максимум зусиль, щоб сподівання справдились, а урок пройшов цікаво й весело.
                                                                 
ІІ. Актуалізація опорних знань мистецтва.
1. Бесіда
- А тепер пригадайте, які види мистецтва ви вже знаєте? ( Живопис, графіка, скульптура, архітектура, декоративно-прикладне мистецтво)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
   Отже, ми з вами вже знайомі з багатьма видам мистецтва.  А сьогодні вирушаємо до дивовижного світу, де нерозривно пов’язані музика та архітектура, живопис і графіка, скульптура й література, мистецтво слова й мистецтво перевтілення.
   Що ж це за дивовижний світ? Його назва зашифрована в записі на дошці. Закресліть у цьому рядку назву професії людини, що пише картини й отримаєте відповідь на поставлене питання.
   Отже, цей дивовижний світ називається театр. Сьогодні на уроці ми і спробуємо створити театральну атмосферу в нашому класі. Дізнаємося  чи потрібні художники в театрі та яку роботу вони виконують. Навчимося оформлювати театральну афішу. Можливо хтось із вас сьогодні закохається в театр.
- До нашої театральної студії запрошуємо і наших гостей. Прохаємо їх також придбати квитки. Адже серед них є один щасливий, за яким  буде розіграно приз. Можливо комусь пощастить.
 ( Касир вручає квитки)

ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Вправа «Асоціативний кущ»
-  А які асоціації  виникають у вашій уяві, коли чуєте слово «театр»? ( Актори, сцена, афіша,  спектакль, вистава,  декорація )
 2. Довідкове бюро.
- Що ж означає слово театр. Послухаємо нашого Пізнайка.
     Слово «театр» прийшло до нас із Давньої Греції та означає «місце для видовищ, видовище». Театральне мистецтво вважалося подарунком богів. Різними видами театрального мистецтва опікувалися різні музи: Талія була музою комедії, Мельпомена – трагедії, Терпсихора опікувалася танцями. А для видовищних заходів будували спеціальні споруди – театри.
3. Перегляд відео
 - А хто з вас хоча б раз в житті був у театрі?
- Можливо ви переглядали лялькову виставу вживу або по телевізору?
- А хто приймав участь в інсценізації казок вдома або  в школі? Чи подобається вам театралізувати прочитане чи побачене?
- До речі, а яку пєсу-казку ми розігрували на уроках літературного читання? ( Пєсу-казку Олександра Олеся «Бабусина пригода»)
   - За що ж ми любимо театр?
- Відвідування театру – це завжди яскрава подія. Глядач поринає в особливу атмосферу театрального дійства, милується грою акторів, перевтілюється в образи головних героїв та переймається їхніми почуттям.  Людина має змогу подивитись на власне життя немовби збоку. Театр – дієве, живе мистецтво. Недаремно драматурги  (автори пєс, за якими ставлять вистави) називають своїх героїв дійовими особами.
- Назвіть дійових осіб переглянутого фрагменту вистави.

4. Перегляд відео-візитки Одеського національного театру опери та балету
-  А хто виконує ролі дійових осіб?
- А які театральні професії, крім драматурга та актора ви знаєте?
Архітектори та скульптори спрямовують свою фантазію на те, щоб глядачі мали змогу милуватися вишуканим виглядом театральних будівель ззовні і всередині.
- Запрошую вас до Одеського національного театру опери та балету

5. Робота за підручником, с. 113
-  Чи потрібен  у  театрі  художник?
   Робота художника в театрі має велике значення: за його малюнками створюють декорації, необхідне освітлення сцени, добирають потрібні предмети до вистав, виготовляють костюми для акторів та накладають їм спеціальний грим.

- Розгляньте приклади художнього оформлення сцени та костюми героїв на с.113 підручника.  Поміркуйте, як вони допомагають передати середовище, в якому відбувається дія спектаклю.
- Опишіть театральну декорацію до сцени зі спектаклю «Снігова Королева»
( Декорації у вигляді гострих льодяних брил, що підкреслюють холод та бездушність).
- У які костюми одягнені охоронці Снігової Королеви.
- У що одягнена Герда та Кай? ( Легкі літні костюми)

6. Віртуальна подорож до театру
- А тепер художник-декоратор запрошує вас заглянути за театральні куліси.
Художник-декоратор
   На передньому плані сцену обрамляє завіса. З обох боків углиб неї розміщують кілька рядів куліс, за допомогою яких створюється відчуття простору. На задньому плані сцени розташований задник, на тлі якого розгортається театральне дійство серед декорацій, на яких художники-декоратори реальні або фантастичні краєвиди, архітектурні споруди, зали палаців в поєднанні з обмними частинами будинків, ширмами та меблями.

Художник-бутафортр
  Щоб оформити кожну театральну виставу, художник-бутафор виготовляє бутафорію- спеціально виготовлені речі, що замінюють на сцені справжні: меблі, обладунки, посуд, прикраси, зброю тощо. Бутафорію виготовляють з недорогих і достатньо міцних матеріалів: дерева, картону,  паперу ( папє-маше), воску, тканини, фольги. Ретельно виготовлені та відповідно розфарбовані, бутафорні предмети на вигляд як справжні.

7. Вправа «Обери бутафорію». Робота в групах
- Обери бутафорію до вистави за казкою «Золотий ключик».
( Золотий ключик, 5 золотих монет, 3 шкуринки хліба, деревяне поліно )

8. Інтерактивна вправа «Карусель»
- Запрошую вас на веселі каруселі.
    Для того щоб глядач краще зрозумів героїв театральної вистави, художник-костюмер створює для них костюм, а художник-гример – грим. Костюм актора має відповідати одягу, який носили у часи, описані у пєсі.
   Роздивись театральні костюми акторів. Чи впізнаєш ти персонажів, для яких вони  створені?  Назвіть їх. 

9. Розповідь вчителя
Чи доводилося вам влаштовувати лялькову виставу вдома або в школі? Погодьтесь, озвучувати  та приводити у рух ляльок – надзвичайно цікава справа.
   То ж як «оживають» на сцені лялькові герої? Артисти – ляльководи  зазвичай керують ляльками за ширмою-декорацією. Інколи ляльководи працюють на очах у глядачів. Тоді вони вдягаються в театральні костюми і наносять відповідний грим.

10. Практична робота.
  Уявіть, що нікому в нашій школі нічого невідомо про виставу, яку ми плануємо поставити. Ми чекаємо на глядачів, а вони не йдуть до нас! Як ви вважаєте, хто нам може допомогти? Так, худож­ник-дизайнер!
    Завчасно повідомити глядачів про театральні вистави й концерти допомагають афіші.

Пізнайко
Театральні афіші мають давню історію. Ще в Давній Греції та Римі глашатай скликав публіку на сценічні ігри. Афіші з’явилися у Греції приблизно в IV столітті до н.е., у Римі — в I столітті до н. е. Афіші у давнину були двох видів: намальованими й написаними. Намальовані афіші вставляли в рами і вивішували поруч із дверима театру.
Що ж таке афіша? Що має бути зображено на афіші, щоб глядач знав, коли і куди йому приходити, щоб переглянути виставу?
Афіша — один з видів реклами, оголошення про виставу, кон­церт, виставку та ін., яке розміщують у людних місцях.

Це великі аркуші паперу, на яких яскравими літерами пишуть назву вистави, час і місце її проведення. На театральних афішах зазвичай зображують головних героїв; можуть зазначати прізвища автора, режисера, акторів, композитора та художника.
   Афіші розміщуються на стендах біля театрів і концертних залів.
   Надзвичайно важливим у створенні театральної афіші є вибір художником шрифту – спеціально розробленого комплекту літер. Завдяки великому розміру і яскравим кольорам шрифт привертає увагу до афіші.
        - Роздивіться шрифти на афішах, їх гармонійне поєднання з ілюстраціями.
   Створюють афіші театральні художники-графіки.  Спочатку вони малюють ескізи – попередні начерки художнього твору в загальних рисах. Це допомагає йому знайти найкращу композицію, дібрати необхідні кольори. 
 Пізнайко І
- Що таке композиція та композиційний центр ? ( Композиція – це визначене розташування предмета в просторі та його звязок з іншими предметами.  Слово композиція походить від латинського  compositio , що означає «складання, зєднання», сполучення частин у визначеному порядку. Композиційний центр – місце розташування основного обєкта (образу) на аркуші).
- Які види композиції ви знаєте? (Симетрична композиція на афіші передбачає домінування центральної фігури. Асиметрична композиція, навпаки , є немовби фрагментом, частиною якогось великого цілого. А увага акцентується на русі. Існують також лінійна та діагональна побудови композиції).
   Щодо афіші: слід пам’ятати і деякі інші обов’язкові композиційні правила.
·         На афіші треба вказати назву вистави, де і коли вона відбудеться, о котрій годині розпочнеться.
·         Додатково можна вказати виконавців головних ролей.
·         Обрані шрифти мають відповідати стилю та змісту вистави.
·         У зображенні на афіші повинні мати місце лише ті речі, які несуть чіткі смислові функції. Жодних деталей, особливо декоративних, без яких у афіші можна обійтися, не повинно бути. Те саме стосується і кольору.
·         Афіша – це  не твір живопису, тут не завжди необхідна передача колірних нюансів або зображення найдрібніших деталей. Не завжди потрібно прагнути розфарбувати зображені предмети в їхні природні кольори. Бажано користуватися скупим добиранням фарб ( не більше трьох-чотирьох), що цілком дозволить створити виразну колірну гаму.
   Колірне коло допоможе вам дібрати гармонійні поєднання кольорів.
   Красиво поєднуються також ахроматичні кольори.
- Назвіть ахроматичні та хроматичні кольори.
   Хроматичні та ахроматичні кольори найгармонійніше виглядають у таких поєднаннях: червоний, оранжевий, жовтий (теплі) – із чорним; блакитний, синій, фіолетовий (холодні) – з білим.
Творче завдання № 1
Виконайте ескіз афіші до  театральної  казки: «Колобок».
2. Послідовність виконання роботи.
ü  Познач олівцем місце для назви театру та вистави , час її проведення.
ü  Зобрази фігуру персонажа.
ü  Допиши потрібний текст.
ü  Детально промалюй букви, костюм, обличчя.
ü  Добери кольори  та розфарбуй афішу,
3. Самостійна робота учнів.
( Під час роботи звучить музика, що створює атмосферу для плідної творчої роботи.)
4. Театралізація казки  «Колобок»
VІ. Підсумок роботи. Рефлексія.
1. Виставка дитячих робіт.
( Словесне заохочення, подяка, похвала.)
2. Прибирання робочих місць.

3. Розігрування призів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Тема. Я - школяр Нової української школи. День народження класу. Ось і школа, ось і клас. Він давно чекає нас. Мета формувати уявлення уч...