четвер, 13 червня 2019 р.

Презентація колективного проекту в рамках STEM тижня «Винаходи людства. Екологічно чистий транспорт»

               
     План проведення тижня STEM-освіти  в  
                      початковій    школі
Дата
Назва дня
                 Заходи
Учасники,
відповідальні

Відкриття тижня (Загаль-ношкільна лі-нійка)
Наука (Science)

1. Години спілкування «Винаходи людства. Геній, який випередив час»

2.Перегляд розвиваючих мультфільмів про види транспорту.

3.Презентація на тему
« Транспорт майбутнього»
Організатор з позакласної роботи, учні 1-4 класів, класоводи
Технології (Technology)

1. Віртуальна подорож  до музею ретро-автомобілів

2.Екскурсія на автотранспортне підприємство.

3.Екскурсія до шкільного кабінету фізики. Лабораторне дослідження.

4.Пішохідний перехід по мікрорайону школи «Правила дорожнього руху»
Учні 1-4 класів, класоводи
Технічна творчість (Engineering)

1.Конкурс малюнків  «Спеціальний транспорт».

2.Виставка дитячої творчості «LEGO Foundation».

3. Виготовлення макетів транспортних засобів.

4.Досліди з літальними апаратами
" Повітря й рух. Співпрацюють чи ворогують?"

5.Програмування в середовищі Скретч «Скретч-історія про транспорт»
Учні 1-4 класів, класоводи
Математика (Mathematics)

Інтелектуальні змагання по классах. Розв’язування задач на рух.
Учні 1-4 класів, класоводи
Підбиття підсумків

Нагородження переможців:  кращий малюнок, поробка, перемога в інтелектуальних змаганнях. 
Організатор з позакласної роботи

Презентація колективного проекту в рамках STEM тижня
                       «Винаходи людства. Екологічно чистий транспорт»
Мета: Формувати навички дослідницької діяльності та екологічної свідомість учнів, навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, використовувати математичне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій,
розвивати критичне мислення, творчу активність дітей, здатність до новаторства.
Обладнання мультимедійна презентація, макети автомобілів. мультфільми.
                                               Хід заходу                                                 
І. Організація класу
1.Вітання. Вправа «Наше коло, мов сімя»
- Доброго дня, діти!  Доброго дня гості! Я рада вітати вас в нашому дружньому колі.
Наше коло, мов сімя.
Друзі ми: і ти, і я.
- Добрий день сусіду зліва.
- Добрий день сусіду справа.
Ми – одна сімя.

Наше коло, мов сімя.
Друзі ми: і ти, і я.
Обніми сусіда зліва.
Обніми сусіда справа.
Ми – одна сімя.

Наше коло, мов сімя.
Друзі ми: і ти, і я.
Посміхнись сусіду зліва.
Посміхнись сусіду справа.
Ми – одна сімя.

2. Слово вчителя

    Любі діти! А тепер подаруйте свої посмішки всім присутнім в цій аудиторії та займіть свої місця. Не забувайте про фею Увагу. Вона, як зазвичай, невидимо спостерігає за нами. Тому
- хто чує мене – головою кивніть,
- хто бачить мене – прошу, оком моргніть,
 - хто хоче сьогодні нове щось пізнати - рукою махніть.
-  Бачу вогник допитливості в ваших очах  і радію з цього. Адже це перший крок до успіху. Багато цікавих і дуже важливих відкриттів зроблено завдяки допитливості людей. Вони прагнули пізнати світ, вивчати його, проводити експерименти, здобувати нові знання , досліджувати і робити нові відкриття, щоб використовувати їх у своєму житті. Таких людей ми називаємо дослідниками .
- Як ви вважаєте, хто може стати дослідником?
- Справа в тому, що кожен із нас є дослідником. Від перших днів свого життя люди спостерігають за тим, як улаштоване довкілля.
   Сьогодні група наших маленьких дослідників хоче  презентувати вам учнівський проект в рамках тижня STEM освіти «Винаходи людства. Екологічно чистий транспорт».  Сподіваюсь вам буде цікаво. Отож,  знайомтесь: Знайко,  Пізнайко і Всезнайко.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Гра  «Вгадай за описом»
- Слово має Знайко.
- Малята! Пропоную вам зіграти в гру «Вгадай за описом»
·         Це велика машина. У неї є два крила і хвіст. Літає в небі, як птах.
·         Ця машина потрібна для того, щоб перевозити вантажі. У неї є кабіна, кузов і колеса.
·         Цей транспорт  великий і красивий. Він пливе по воді та перевозить людей і вантажі.
·         Цей транспорт їде по рейках. У нього багато вагонів. Він пихкає «Чух-чух-чух».
·         На цьому транспорті ми завжди їдемо в школу і на роботу.

2.Перегляд м/ф про громадський транспорт
- До слова запрошується Пізнайко.
- Наші дослідники  побували на відомій телестудії і запрошують вас до кінозали.
                                           ( Перегляд м/ф )
- Отож, навіщо скажіть, малята, транспорт потрібен людям?

3. Інсценізація

- Життя сучасних людей важко уявити без транспортних засобів. Вантажівки перевозять вантажі, а громадський транспорт – пасажирів. А ще існує спеціальний транспорт.

   Одного разу тато з Софійкою йшли вулицею. Раптом почули звук сирени, незабаром промчала машина з червоним хрестом. Усі машини відразу поступилися місцем їй на дорозі.
- Тату, а чому цю машину всі пропускають? -  запитала Софійка.
- Тому що це спеціальна машина. Такі машини допомагають людині в роботі.
   Є снігоприбиральні машини, поливальні машини, поліцейські машини. Іноді для порятунку чийогось життя може терміново знадобитися допомога. Тоді викликають спеціальну машину швидкої допомоги. У ній є сучасне медичне обладнання. Лікарі надають людині першу допомогу, за потреби, можуть швидко доставити важкохворого в лікарню.
   Ще є пожежні машини. Вони поспішають на виклик туди, де палає вогонь. Бригада рятувальників гасить полумя за допомогою спеціального обладнання піною чи водою.
   Пожежні машини завжди поспішають до когось на допомогу. Ось, Софійко, чому їх усі пропускають!
- Які спеціальні машини ви запам’ятали?

4. Перегляд відеоматеріалів
      Отже, машини придумала людина, щоб легше їй жилося. А де ж випускаються такі автомобілі?
- Слово має Всезнайко.
- Запрошую вас  на Запорізький автомобілебудівний завод. Раніше тут випускали автомобіль «Запорожець». Перегляньте, будь-ласка, історичні світлини.
- З чого ж  розпочинається створення автомобіля? Звернемося з цим питанням до інженерів.
- Інженер-конструктор створює моделі та креслення. Креслення передають до заводських цехів. Робітники виготовляють деталі. Слюсарі-складальники складають автомобіль. Потім його випробовують і відправляють в магазини для продажу.
- А тепер перегляньте сучасне виробництво на цьому заводі. Тут тепер задіяні  роботи. Віднедавна завод випускав автомобілі «Таврія» та «Славута» , а сьогодні налагоджено виробництво чотирьох моделей легкових авто. ЗАЗ ЛАНОС, ЗАЗ ВІДА КАРГО, КАРГО, ЗАЗ-автобус.
                                          ( Відеосюжет)
- Славиться Україна і своїм літакобудуванням.
                                            (  М/ф ПЛЮС ПЛЮС)
ІII. Мотивація навчальної діяльності.

Бесіда «Природа і транспорт»

- А  чи завжди автомобілі приносять користь?
- Як автомобілі впливають на природу? (Сигналом своїм відлякує тварин, бензин із автомобілів потрапляє в річку і забруднює її,вихлопні гази забруднюють повітря.)
- Що ж потрібно зробити, щоб вирішити проблему із забрудненням транспортом навколишнього середовища?
- Цим питанням і зацікавились наші дослідники.
Їм слово.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Довідкове бюро. Історична довідка
   Слово «транспорт» в перекладі з грецької означає «переміщати».У нашу мову воно увійшло в 1720 році, коли цар Петро І уклав перший Морський устав (правила для моряків). Тоді транспортами називали кораблі для перевезення вантажу. Тепер транспортом ми називаємо не лише вантажні кораблі, але й іншу техніку для перевезення вантажів і пасажирів.

2.Віртуальна подорож в музей транспорту

Слово має Знайко

- Наші екскурсоводи запрошують вас, любі діти, до віртуальної подорожі в музей транспорту.

Перший велосипед, 1817 р.
Перший двоколісний транспортний засіб створив Карл Драйз. Він мав лише
кермо і сідло. Вмощуючись на ньому,людина торкалася ногами землі.


Перший поїзд (паротяг), 1804 р.
Перший у світі паровоз на рейках створив англієць Річард Тревітік. Цей
паровоз використовували як локомотив для вагонеток.


Перший автомобіль, 1885 р.
У першого автомобіля Карла Бенца було три металевих колеса. Його
приводив в рух бензиновий двигун, розміщений між двома задніми
колесами. Автомобіль назвали «Мотоваґен».

Перший трамвай (конка), 1807 р.
Вагони першого трамваю приводили в рух коні. Для обслуговування одного
трамвайного вагона було потрібно до 10 коней. В Україні перший кінний трамвай з’явився у Львові.
Модельна навчальна програма.

Перший літак, 1903 р.
Першим літаком, що зміг самостійно відірватися від землі та зробити
горизонтальний політ, став «Флаєр». Його побудували брати Райт. «Флаєр»
протримався у повітрі 1 хвилину.

Перший батискаф, 1948 р.
Перший у світі батискаф сконструював швейцарський вчений Огюст Пікар.
Батискаф із двома людьми занурювався на глибину 25 м.

3. Руханка

Пропоную вам  побавитися в таку гру – піднімати догори дві руки тим дітям, які бачили якийсь вид транспорту, описаний у серії віршів, і присідати тим, які ніколи в житті цього виду транспорту не бачили:



Автобус – справжній трудівник.
За розкладом трудитись звик.
Весь день він не спиняє біг.
Везе людей і в дощ, і в сніг.

Під великими містами
Є тунелі з поїздами.
На зупинку вашу вмить
Вас метро швидке домчить.

Знає в місті цім таксі
Вулиці й будинки всі
І доправить миттю вас
Будь-коли і повсякчас.

Помічниця людям гарна
На колесах ця лікарня.
І відкриті всі дороги.
Для «швидкої допомоги».

Червона із білим пожежна машина
Поставила бак із водою на спину.
Залізна драбину взяла із собою
І мчить загасити пожежу водою.

Вантажівка кількатонна
Возить вантажі невтомно.
Величезний кузов має,
В нього вантажі складає.

Човен підводний в морській глибині
Ліг, наче диво-рибина, на дні.
Потім свої двигуни увімкнув,
Риб налякав тай удалеч майнув.

Пливе поважно пароплав
Туди, де він ще не бував.
Морські долає милі,
Перемагає хвилі.

Мчить літак у день погожий,
Він на птаха дуже схожий,
Бо і хвіст, і крила має,
Тільки зерна не дзьобає.

Наче, бабка, вертоліт
Не лишає в небі слід,
Легко у горі кружляє,
Все гуде і не змовкає.

Колеса, руль, педалі й шини –
Нема простішої машини.
Сідай і рухайся вперед.
Не підведе велосипед.

Дзінь-дзелень! – біжить трамвайчик,
У вагоні лис і зайчик,
Бегемотик, слоник, котик,
Песик, вовчик, коник, кротик.
– Не дивуйтесь! – каже зайчик.
– В зоопарк іде трамвайчик!
(А. Камінчук)



4. Екскурсія в художню майстерню Леонардо да Вінчі
- До слова запрошується Пізнайко
- Любі друзі! Ми запрошуємо  вас у художню майстерню відомого італійського художника Леонардо да Вінчі.
Леонардо да Вічні – геніальний художник, талантом якого захоплюються і досі. Усе його оточення цінувало італійця насамперед за його творчі таланти. Однак мало хто знав, що да Вінчі – не менш геніальний інженер.
   15 квітня 1452 року народилась людина, якій вдалось випередити час на кілька століть. Адже за допомогою інструментів XV століття за часів да Вінчі втілити ідеї в життя було неможливо.Леонардо да  Вінчі був винахідником першого екологічно чистого транспорту.
Автомобіль
Саме винахід да Вінчі, фактично, можна вважати першим прототипом сучасного автомобіля. Хоч на малюнках італійця він більше нагадує віз, ніж машину, але йому не потрібен був водій і це екологічно чистий транспорт.
Пересувався такий пристрій завдяки пружині, яка намотувалась на барабан за допомогою важеля. Коли пружина розмотувалась – машина рухалась.
Велосипед
Після смерті геніального італійця в його рукописах дійсно знайшли двоколісний апарат, який ну дуже нагадує сучасний велосипед. Єдиною відмінністю було лише те, що у дерев’яній машині не було сидіння, а кермо не можна було повертати Але механізм залишився той самий: передача руху відбувалась через ланцюг з одного колеса на інше.

Дельтаплан
При створенні цього апарату, да Вінчі переслідувала та ж ідея, що і під час створення парашуту – змусити людину літати. На створення пристрою винахідника надихнули птахи.
Одна із літальних машин мала великі крила, а людина, яка сиділа в дельтаплані, крутила педалі і тим самим рухала крила.
Броньований танк
Винахід да Вінчі більше нагадує фургон. Конструкція нагадує черепаху, яка зсередини була обкована бронею. Також навколо танка були гармати.
Пересуватись така машина мала б за допомогою людей, які сиділи всередині та рухали колеса через коробку передач.
- Як бачите всі сконструйовані художником  види транспорту  були екологічно чистими.


5.Відеоперегляд про електромобілі

- А які ви знаєте види транспорту, що  не забруднюють навколишнє середовище?

- Конструктори вже створюють транспортні засоби, які не забруднюють навколишнє середовище. Це електромобілі.

                                                 Відео

5. Гра «Зоряний час»
- Чи хотіли б ви стати винахідниками безпечних автомобілів, які не забруднюють природи?
- Пропоную перед великим відкриттям інтелектуально розімятись.
- Дорогі діти! З давніх-давен в Україні цінували розум, кмітливість, допитливість, пізнання,  спостережливість. Ви повинні вчитись застосовувати знання в різних нестандартних ситуаціях.
- Грають усі учасники разом, час на обдумування – 30 с.
   Зоряний час – це година успіху. Тож нехай пощастить кожному з вас.

6. Презентація макетів автомобілів
   Юні конструктори нашої дослідницької лабораторії вже працювали над  проблемою створення екологічно чистого транспорту і мають певні результати.  Свої винаходи вони з задоволенням презентують вам.
1.Я створила макет автомобіля майбутнього. На цьому автомобілі будуть створені умови для росту зелених рослин, які як , відомо, виділятимуть кисень і збагачуватимуть ним повітря.
2.Моя броньована машина буде переміщатись під водою. А в бак будуть заливати не бензин, а воду. Японці, до речі вже проводять такі експерименти.
3.А мій зореліт буде заряджатись від сонця. У нього вбудовано сонячні батареї.
4.Моя модель авто буде переміщатись за допомогою вітру. Повітряна куля буде заповнюватись повітрям, а вітер буде іі переміщати разом з автомобілем.
- Молодці діти! Як бачимо, ваші моделі – екологічно чистий транспорт майбутнього.
V.Практична робота.  Виготовлення макету автомобіля, який не забруднює природи

Тепер слово надається нашим  конструкторам
VІ. Повторення правил дорожнього руху

1. Бесіда
- Перед тим, як вирушити в дорогу, необхідно повторити правила дорожнього руху.
-  Щодо яких видів безпечного транспорту ви виконуєте роль «водія» на безпечних майданчиках? (велосипед, самокат, санчата, лижі, ковзани, борд, ролики тощо).
- Чому корисно користуватися велосипедом, самокатом? Чи вмієте їздити
велосипедом, дотримуючись правил дорожнього руху?

2. Слухання вірша
- Можливо хтось впізнає себе в жартівливому віршику «Велосипед»



Велосипед

Маю я велосипед!
Поспішаю уперед –
Натискаю на педалі:
Нумо, швидше! Нумо, далі!
Кури, гуси і коти,
Розбігайся хто куди!
Повороти дуже вдалі!
Нумо, швидше! Нумо, далі!
От причепа, от пристав!
Не злякаєш: “Гав! Гав! Гав!”
Аж у вухах вітер свище:
Нумо далі! Нумо швидше!
Аж каміння з-під коліс!
От я майстер! Вище ніс!
Хто сказав, що я малий ще?
Нумо далі! Носа вище!..
Як це сталось?..
Що за диво?..
Чом я носом у кропиві???




- Тож чому герой віршика опинився у кропиві?

Люди машини зробили для себе,
Щоб підкорити дороги і небо,
Щоб відчувати і сонце, і вітер,
І щоб у Космос безмежний злетіти.
Але машини нам треба ще й знати.
Правила також потрібно вивчати.
Щоб зберегти і здоров’я, й життя,
Треба учити усе до пуття
.

3. Гра-лабіринт «Світлофор». Робота в парах
• Допоможіть привезти будівельні матеріали вантажівці, пам’ятаючи про правила дорожнього руху

4. Танграм «Пішохід»

-Коли ми їдемо у транспорті — ми пасажири. А пасажир має дотримуватися правил,про які ви вже добре обізнані.
- Про правила дорожнього руху не повинні забувати і інші учасники руху – пішоходи.
- Спробуйте за допомогою всіх семи танів  танграму скласти силует пішохода.

VІІ. Рефлексія. Підведення підсумків

- Тож яким повинен бути транспорт майбутнього, щоб він не забруднював навколишнє середовище?

- Любі діти! Ви всі були активними учасниками Тижня STEM  в початковій школі. Малювали, виготовляли макети автомобілів, приймали участь у всіх заходах. Ви молодці!

- Прийміть від організаторів Тижня подяки та нагороди. А всім присутнім дякуємо за увагу.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Тема. Я - школяр Нової української школи. День народження класу. Ось і школа, ось і клас. Він давно чекає нас. Мета формувати уявлення уч...