вівторок, 8 червня 2021 р.

Тема. Я - школяр Нової української школи. День народження класу. Ось і школа, ось і клас. Він давно чекає нас. Мета формувати уявлення учнів про школу як Країну знань,ознайомити із правилами поведінки, розвивати віру у свої здібності,створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, виховувати дружні стосунки; розширити кругозір учнів про рідну Україну, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, розвивати почуття патріотизму. Обладнання. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, різнокольорові паперові кульки з фото дітей та повітряні кульки з іменами, цеглинки зі словами, хмаринки, сонечко, промінчики, кольорові олівці, фломастери. Хід уроку І. Організація класу . 1.Органайзер Продзвенів і стих дзвінок. Починається урок. Всі за парти тихо всілись. І на мене подивились. ІІ. Мотивація Любі діти,за виразом ваших облич бачу, що у вас усе гаразд і маєте гарний настрій.Як у смайлика-сонечка на дошці. Чи не так? Що ж це за день такий? Веселий! - Яке ж сьогодні число, місяць ? А рік?( На дошці у хмарках біля смайлика 1 вересня 2020) - А чому ви посміхаєтесь? Зараз спробую відгадати, чому ви веселі та радісні Якщо відгадаю, плесніть у долоні, домовились? - У вас сьогодні день народження? - Ви виграли приз в лотерею? - Ви повернулися з космічної подорожі? - У вас є новий портфель? - Вам купили шкільну форму? - Ви стали школярами? - Ось чим особливий сьогоднішній день, ось чому усмішки сяють на ваших обличчях!!! - Вітаю вас! Діти, сьогодні ви стали першокласниками – учнями Ліснополянської ЗОШ І-ІІІ ступенів. ІІІ. Основна частина 1. Вправа на знайомство. - Діти, подивіться довкола. Скільки нас. Порахуйте. Ми з вами раніше вже зустрічалися в цьому класі. А чи пам’ятаєте ви імена один одного. Спілкуватися з людиною, якщо ти не знаєш її імені, дуже важко. Отже, познайомимося. - Я ваша перша вчителька. Мене звати... Якщо забудете моє ім’я, підійдіть до мене і запитайте. Добре? Я мріяла стати вчителем ще з дитинства. Я дуже люблю дітей. У мене є. .. Я люблю... Не люблю... Найбільше моє захоплення ... . Ми з вами будемо вчитися разом, і я завжди буду рада вам допомогти. А зараз ви можете поставити мені будь-яке питання. - Зі мною ви познайомилися, а як мені з вами познайомитися? Я придумала! Зараз я порахую до трьох, а ви всі разом голосно вигукнете свої імена. Домовилися? Раз, два, три! Нічого не зрозуміла, якесь «Уа-уа!». Давайте ще голосніше. Раз, два, три! — Ой-ой-ой! Ніби голосно кричали, а я жодного імені не розчула. А ви? Нумо спробуємо інакше. Якщо не вийшло голосно, скажемо свої імена пошепки. (Діти шепочуть.) — Знову щось не те... Ніхто не кричав, а все одно нічого незрозуміло. А ви багато імен почули? Теж ні? Напевно, справа в тому, що всі говорять водночас. Разом добре працювати, весело гратися, співати пісень, а ось відповідати — не можна. Коли відразу всі говорять, то нічого не зрозуміло. 2. Рутини уроку • Правило класу - Говорити по черзі ( символ черги ) Отже, спробуймо називати свої імена по черзі, а всі інші будуть гарними слухачами. Якщо ми навчимося один одного слухати, усім нам стане тепло і затишно. • Правило класу - Буду гарним слухачем. - Хто хоче повідомити нам своє ім’я? Яким чином я здогадаюся, що ви бажаєте відповідати? - Діти, давайте спробуємо знайомитися таким способом: якщо хочеш відповісти – підніми руку. - Отже, навіщо нам таке правило? Очевидно, щоб почути відповідь. Так чи ні? - Давайте спробуємо. Хто хоче повідомити нам своє ім’я? - Всі хочуть. Чи можу я дозволити всім одночасно відповісти! А чому не можу? - Хлопчику, як твоє ім’я? Дівчинко...? - Підніміть руку, кому подобається працювати за новим правилом? - Давайте виберемо, як найзручніше піднімати руку? • Правило класу - Піднята рука. - А чи бувають такі питання, на які можна відповідати всім одночасно? Тобто хором. - Виявляється бувають. Відгадайте загадку Він сміливий і веселий, Дружить з ним П’єро, Мальвіна, Шкода, що не любить школу Дерев’яний ... ( Буратіно ) - Як відповідали всі, та чому? Відповідь знали всі, відповісти хотіли всі, а з піднятою рукою вчитель може запитати лише деяких. В школі інколи потрібно відповідати всім разом, тобто хором. ( Вчитель вводить знаки «Хор» і «Я»). Вправи на застосування знаків «Хор» і «Я» . - Зараз я ставитиму вам питання і показуватиму один з цих знаків. Дивіться уважно, коли треба відповідати хором, а коли піднімати руку і відповідати поодинці. (Вчитель ставить питання і показує один із знаків). - Як звати казкового героя, якого бабця і дід зліпили з тіста? ( Знак «Хор» ) - Хто з’їв Колобка? ( Знак «Хор» ) - Яких казкових героїв ти знаєш? ( Знак «Я») - Чи правда, що найдовша шия - у жирафа? ( Знак «Хор» ) - Яка твоя улюблена казка? (Знак «Я») - Хором назвіть ім’я цього героя, зображеного на малюнку. - Як же ви дізналися, що треба відповідати хором? Я. Навіть , не показала вам ніякого значка. - Які ви уважні! Дійсно, коли уважно слухати завдання, можна точно визначити, як треба відповідати: хором чи поодинці. - Чи сподобалось вам відповідати по-шкільному? Що роблять школярі, коли хочуть відповісти? — У мене в руках — повітряні кульки з вашими іменами. Їх написали ваші батьки (кульки на паличці різнокольорові на яких написані імена дітей). Кожен із вас, почувши своє ім’я, виходить на середину кола, щоб відрекомендуватися. Н-д : Я, Тетянка. Я хочу ходити до школи , щоб …. ( так діти утворюють коло) - Навіщо діти йдуть до школи? - Чого б ви хотіли навчитися в школі? 3. РУХАНКА з кульками.  Хлопчики, підніміть кульки!  Дівчатка, підніміть кульки!  Підніміть кульки ті, хто сьогодні вмивався!  Підніміть ті, кому подобається сьогоднішня погода!  Підніміть кульки всі ті, хто полюбляє цукерки!  Підніміть кульки ті, хто любить слухати й співати пісні!  Підніміть кульки всі ті, хто хоче навчатися в школі!  4. Обмін інформацією.  — Сьогодні ви переступили поріг Країни Знань. Усі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів.Школа — це місце, де дітей навчають читати, писати, рахувати, малювати, спілкуватися. - Тож давайте збудуємо школу, де всім буде затишно і цікаво. 5. Гра «Будуємо школу» — Тож збудуємо нашу школу! Для цього маємо цеглинки. Кожна цеглинка означає дію, що ми будемо виконувати. І ви мені допоможете вибрати необхідні у школі. На дошці – цеглинки зі словами. Співати, крутитися, мислити, дружити, вередувати, сердитися, гратися, радіти, допомагати, рахувати, ображати, фантазувати, спілкуватися поважати. 6. Гра «Хто чого хоче навчитися у школі» - Зараз ми вивчимо три жести. Показуємо великий палець: «І я так теж уважаю. Згоден». Схрещені руки: «Я іншої думки. Не згоден». Вказівні пальці до скроні: «Я подумаю. Я ще не знаю». Ведучий починає гру: «Я – маленьке кошеня. Я прийшло до школи, щоб навчитися кусатися (писати, танцювати, дряпатися, читати, в’язати, бігати і стрибати, як справжній спортсмен,навчитися битися, дружити). А ви?». ( Діти відповідають одним із трьох жестів). 7. Ігровий момент — Сьогодні всі вітають наших першокласників. А чи готові наші малюки стати школярами? А хто знає,що школяр складає у портфелі? Зараз перевіримо. То в клітинку, то в лінійку, Написати тут зумій-но, І намалювати дещо зможеш, Називаюся я … (зошит) Тоненьке, кругленьке, Серце чорненьке. Хто на його слід погляне, Думку його взнає. (Олівець) Кожен учень мене має, В мене олівці складає. Мабуть, ти мене впізнав? Ну звичайно! Я (пенал) Гномик до школи Портфелик збирав - Щоденник, пенальчик І зошит поклав. Портфелик узяв, Чобіточки вже взув... А дещо важливе Узяти забув! Знає напевно кожний школяр: Найважливіший В портфелі - (буквар) (На дошці картинка портфеля школяра, а поряд картинки відгадок , що треба покласти у портфель, діти прикріплюють відгадки до портфеля, а саме зошит, пенал, олівці, фарби…….) - Ну, дійсно, портфель ви складете. А як школярі готувались до свята? 8. Дидактична гра«Я – не я» А тепер давайте грати – треба вам відповідати. Рано – вранці хто піднявся (я) А хто сонечку посміхався? (я) Не хотів хто одягаться?( не я) А зарядку хто робив? Свої ручки хто не мив? Хто здоровим хоче стати? А знання хто хоче мати? Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і справжніми школярами скоріше стати! 9. Рідний край наш – Україна. — Вас вітає не тільки школа, а й село, де ви народилися і край, в якому живете. Як же називається край, де ми живемо? А чи має наша держава теж свій день народження? Так, ми його нещодавно теж святкували – 24 серпня – день народження нашої України. — Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи. ДЕРЖАВНИЙ ГЕРБ УКРАЇНИ ДЕРЖАВНИЙ ПРАПОР УКРАЇНИ ДЕРЖАВНИЙ ГІМН УКРАЇНИ — Давайте складемо колективного вірша про Україну із щирих і теплих слів. Я почну, а ви будете добирати останнє слово другого рядка в риму. На землі великій є одна країна: Гарна й неповторна, мила…(Україна) І живуть тут люди добрі, працьовиті, І скажу, до речі, ще й …(талановиті) Землю засівають і пісні співають, На бандурі грають і вірші…(складають) Щоб жила й раділа кожная родина, Щоб була щаслива наша…(Батьківщина) — Ми її патріоти, а тому все робитимемо для того, щоб Батьківщина наша процвітала, була могутньою державою. Відсьогодні наш клас, як одна сім'я. 11. Робота в парах ( батьки-діти). – Але подивіться на наше Сонечко. Чомусь воно не сяє… Чого йому не вистачає? (Промінчиків.) – Візьміть аркушики жовтого паперу, що нагадують промінці, які розгубило наше сонечко та олівці і надрукуйте своє ім’я великими літерами або намалюєте себе чи смайлик. Допоможуть вам батьки+ батьки пишуть побажання для своєї дитини на зворотній стороні . Вони повинні обов'язково здійснитись!Хто написав, підходить до Сонечка і прикріплює йому промінчик проговорюючи побажання. (Батьки записують побажання на зворотному боці промінця з іменем власної дитини і прикріплюють промінчик. Таким чином відбудеться робота в парах «батьки-діти» + батьки познайомляться.) – А тепер подивимося, що у нас вийшло! Наше Сонечко нам всміхається! Бо воно дуже задоволене дітками нашого класу. І нехай Сонечко всміхається вам, дітки, завжди, а я і ваші батьки будемо радіти за вас, пишатися вашими успіхами.Нехай для наших першокласників роки навчання стануть щасливими! А ми всі жили під мирним небом та хай завжди буде світити нам яскраве сонечко. 12. Подяка найріднішим батькам. - Скажіть,а кому в першу чергу ми вдячні за сьогоднішній день?(своїм батькам) - Давайте їм пошлемо повітряний поцілунок. А вони його зловлять Отож приготувалися, повернулися до наших найрідніших, наймиліших і найкрасивіших матусь і татусів і шлемо їм всім солодкий повітряний поцілунок. VІ. Народження нової родини. — Ми всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Ці кульки будуть символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні вони будуть з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. Саме в цю хвилину народився наш клас. Розучування вірша У нас немає ТИ. У нас немає Я. Ми - єдиний клас. Ми - одна сім'я. 10.Розучування вірша Ми усі – одна сім’я, Неповторні – ти і я! Будемо усі дружити, В злагоді і мирі жити. А без чого не буває дня народження? Звичайно, без іменинного пирога . ( Батьки вносять пиріг). Кожен з вас має взяти свічечку і поставити в нього. (Вчитель запалює свічки і всі разом співають) З днем народження, наш клас! З днем народження, наш клас! З днем народження, вітаєм! З днем народження, наш клас! — 1 вересня — день народження нашого 1- го класу. У школі з'явився новий клас — нова шкільна родина. Вчитель: Першокласники, мої любі діти! Ви прийшли нині в перший клас. Вчитись будете і радіти, І рости кожен день і час. Школа двері для вас відчинила І запрошує вчитись вас. Бо знання – це велика сила! Тож навчайтеся! В добрий час! Урок закінчився, але свято продовжується. Частування пирогом.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Тема. Я - школяр Нової української школи. День народження класу. Ось і школа, ось і клас. Він давно чекає нас. Мета формувати уявлення уч...