середа, 13 червня 2018 р.

Тема . Роде наш красний

( Використано Інтернет-ресурси)

Мета : допомогти учням глибше пізнати світ , дослідивши свій родовід , збудити прагнення зберегти пам’ять про найдорожчих людей – своїх рідних ; розвивати творчі здібності , виховувати почуття любові , пошани до батьків , свого роду .

Учень
А чому це , а чому ,
Ми такі веселі ?
Чом це радісно у нас
Нині у оселі ?

Учениця
Недарма раз у раз
Дружний сміх лунає .
Що у нас ? Що у нас ?
Хто з вас угадає ?

Вчитель

У нас здавна є традиція славна:
Воду брати з чистої криниці,
Борошно з ярої пшениці.
Руками добрими замісити!
І гостей на свято запросити!

   Шановні гості ! Запрошую вас підтримати наших діток і разом з ними заспівати народну пісню «Зеленеє жито»

( Діти співають народну пісню «Зеленеє жито , зелене» )

Зеленеє жито , зелене ,
Хорошії гості у мене .
Зеленеє жито женці жнуть ,
Хорошії гості в хату йдуть .

Зеленеє жито , зелене ,
Хорошії гості у мене .
Зеленеє жито і овес  ,
Тут зібрався рід наш увесь .

Учитель
   Дорогі мої дітки . Шановні гості , батьки , дідусі та бабусі ! Ми сьогодні зібралися з вами на свято родини  . Родина , сімя – найдорожче для кожної людини . «З родини йде життя людини» - говорить народна мудрість . Тут людина робить свої перші кроки , звідси вона виходить у широкий світ . У сімї вона навчається любові і добра , вчиться шанувати своїх батьків , свій рід , свою землю . Адже недарма говорять :  «Без сімї немає щастя на землі»
   А затишок і лад у сімї завжди створювала жінка . Тому і назвали її берегинею сімейного вогнища .

Учениця
Хто клопочеться із ранку?
Хто готує нам сніданки,
І вечері, і обіди?
Хто пече пухкі бісквіти,
Пиріжки, торти, млинці,
Варить борщ та голубці?

Учениця
Хто у світі найрідніший?
Найдорожчий, наймиліший?
Хто дитину нагодує,
Приголубить, розцілує?
Хто синця загоїть й рану?
Це найкраща в світі мама!

Учениця
Моя люба мамо ,
Калиновий цвіт ,
В тобі , рідна мамо ,
Весь мій любий світ .

Учень
Ти мій скарб найбільший ,
Ти мій цвіт живий ,
Ти моя перлина ,
Скарб мій дорогий .

Учениця
Ти мене борониш
Від лихих тривог .
Хай благословить тебе
З неба Господь Бог .
( Пісня «Червона калина») 3-4 клас

Учитель
«Моя ластівко , моя квіточка , моє сонечко» . Ну  кого ще може назвати так мама ? Донечка в сімї – це її окраса , її щастя і багатство .

Учні 1 класу
Схожа я на зіроньку, що на небі сяє.
Так мене матусенька часто називає.

Схожа я на пташечку, що в гаю співає.
Так мене матусенька часто називає.

Схожа я на зайчика, що в гаю стрибає.
Так мене матусенька часто називає.

Схожа я на сонечко, а чому не знаю.
Так мене матусенька часто називає.

Я зірву підсніжник, мамі принесу.
Подивися, рідна, на таку красу.
Я б тобі рідненька, якби тільки міг
Всі весняні квіти постелив до ніг.

( Пісня «Мама») 1 клас

Вчитель
Якщо ви хворі. Якщо невеселі. То мама готова прихилити небо. До виступу запрошуються мама з донечкою.

Мама
Донечко рідненька , ти ж іще маленька .
І тебе любов’ю зігріває ненька .
Казочку розкаже , бантики зав’яже ,
Розвязать задачку теж вона підкаже .
А якщо ти хвора , якщо невесела ,
То мама готова прихилити небо .
Донечко рідненька , квіточко ніжненька .
Я молюсь за тебе , як і кожна ненька .
Я прошу у Бога здоровя міцного ,
Щоб тобі послав він щасливу дорогу .
Щоб у житті ніколи горя не знала ,
І щоб твоя доля цвіла – процвітала .

Донька
Матусю , дай ручки твої поцілую ,
За шийку тебе обійму ,
І щічки погладжу ,
Як дуже тебе я люблю !
І ти мене любиш , хоч я неслухняна ,
Частенько і шкоду роблю .
Та ти все пробачиш  , мене поцілуєш ,
І я тебе дуже люблю .

( Звучить пісня «Заметушечка» 2 клас  )

Вчитель
   Скільки ніжності в очах матері , скільки радості і тривоги за майбутнє малюка . Мати … Материнське серце здатне перейматися болем дитини на відстані , журитися долею своїх дітей усе життя . Якби могла , сонечко прихилила б . Недарма в народі кажуть : « Дитина плаче , а у матері коси сивіють» .
      Послухайте у виконанні народного ансамблю «Вербиченька» пісню «Мамина коса»

                                   ( Звучить пісня «Мамина коса» )

   Тож бережіть , діти , своїх мам , щоб якнайменше було сивини в їхніх косах .

Шановні мами ! Ваші діти з великою любовю вимальовували своїми ще не досить вмілими пальчиками ваші портрети , готували вам сюрприз . Тому запрошуємо вас взяти участь у конкурсі « Впізнай себе в малюнках своїх дітей» .

                                               ( Мами вибирають малюнок своєї дитини )

                                        ( Пісня про маму «Ти моя царівна» )

   Батько в родині був прикладом для синів . Він їх виховував , слово його завжди було законом . Кажуть , що дітей потрібно любити так , щоб вони цього не знали . Саме така батьківська любов .

Учень
Батьку любий , тату милий ,
Нинішньої днини
Ти прийшов до нас на свято
Нашої родини .

Учениця
Ми тобі складаєм нині
Щирі побажання ,
Щоб прожив ти многі літа ,
Не зазнав страждання .

Учень
Щоб ти вивів нас у люди
Та втішався нами .
Щоб гордився міг своїми
Донями й синами .
Вчитель
 Запрошуємо татусів та хлопчиків до змагань. Силу та спритність свою показати.
                          ( Змагання:  армреслінг )
                         ( Пісня «Ой минула вже зима» , 2 клас )
Учитель
   Бабуся , бабусечка , бабусенька – яке ніжне , красиве , лагідне слово . А чому ? Тому що бабуся прожила на світі удвічі більше , ніж ваші мама й тато і ви удвічі дорожчі для неї , бо ви – діти її дітей , бо ви – її онучата , дівчата чи хлоп’ята , бо ви її пташенятка , ластів’ятка , а іноді й поросятка .

Учень .
-          І коли це бабуся називала мене поросятком ?
Учениця
-          Напевно , коли ти був брудну лею .
Учень
Згадав ! Це було тоді , коли я
Розірвав свої штанчата .
І , щоб сховатися від тата ,
До бабусі утікав !
А вона побурчить ,
Поцілує та й мовчить .

Вчитель

   У народі є багато різних приказок , прислівїв про бабусь . Деякі з них знають і наші діти .

Діти
-          Хто бабусю має , той потіху знає .
-          Бабця скаже – як завяже .
-          Там бабусини руки , де онуки .
-          Бабусине слівце – плідне деревце .

Вчитель
А зараз ми проведемо гру-знайомство з бабусями.
( Ведучий підносить піднос з питаннями для бабусь)

1. Як давно ви живете в нашому селі?
2. Як звали вашу першу вчительку?
3. Коли і де ви пішли в 1-й клас?
4. Який вірш із шкільної програми запамятали?
5. Про що мріяли в дитинстві?
6. Ваше улюблене варення?
7. Чи прогулювали уроки в школі?
8. Чи любите Ви пекти пироги для внуків?
9. Чим вас радують ваші онуки?
10. Чим можуть засмутити вас ваші онуки?

Вчитель
   Колискова пісня … Лагідний бабусин спів засіває дитячу душу любовю до людей , рідного
краю , мови , пісні .
   Судячи зі слів наших дітей , всі вони чули колискові з бабусиних вуст . Одну з них я і пропоную послухати  .
                                               
                                    ( У виконанні бабусі звучить колискова пісня )

Вчитель
   Шановні бабусі , частіше співайте своїм внукам колискові . Адже під ваш спів
виростають майбутні хлібороби і захисники рідної землі , космонавти і вчені , поети і
композитори , просто мудрі і хороші люди . Дорогі наші ! Сьогодні ваші онучата приготували для вас сюрпризи . Тому просимо вас на хвилинку заплющити очі , а коли розплющите – то побачите біля себе ваше онуча з подарунком .

( Діти вручають бабусям подарунки , виготовлені своїми руками )

( Звучить пісня « Весняночки», 2 клас  )

Учні
Любий , добрий наш дідусю ,
Ми , твої внучата ,
Прибігаємо до тебе
Щастя побажати .

Хоч твій волос сивиною
Густо посріблився ,
Ти для нас , дітей маленьких ,
Другом залишився .

Ми твої слова розважні
Памятати будем
І в житті твою науку
Понесемо всюди .

Учитель
   Слово дідуся не таке суворе й вимогливе , як батькове , та дідусева наука не забувається ніколи . Він уміє завжди розрадити , заспокоїти і дати мудру пораду . Життєві настанови для наших дітей ми і хочемо почути від одного з наших дідусів .

                                               ( Слово надається дідусям )
Дідусь
   Батькове слово було законом . Діти ніколи його не порушували . Вважалося великим гріхом образити батька чи матір . До батьків зверталися на Ви .

Вчитель
   Шановні дідусі ! Для вас онуки приготували невеличку гумористичну сценку .

Усмішка
«У Вас зуби є , дідусю ? – онучок питає .

Дід журливо посміхнувся : «Вже давно немає» .
Це почувши , хлопченятко зраділо без краю :
«Тоді пряник потримайте , а я пострибаю» .

( Танець «Хорошее настроение»)

Учитель
З роду в рід кладе життя мости ,
Без коріння саду не цвісти ,
Без стремління човен не пливе ,
без коріння сохне все живе . .
   Як дерево тримається на корінні , так і кожен рід тримається на найстарших його членах , бо саме вони мають великий досвід життя і допомагають молодим .
   Коріння – це наші предки , прародичі . У ньому наше минуле , память . Стовбур – дідусі та бабусі . Міцні гілки – ваші батьки . А хто ж листочки ?
   Ми побачили , як «ведеться рід» від найстарших до найменших – це і є родовід . Відповідно дерево- родовідне .
   Тож , не даймо всохнути «родовому дереву» нашого народу !
   Любі дітки ! Візьмемо ваші власні «родовідні деревця» й посадимо з них сад: рід до роду .

  ( Під запис пісні «Родина» діти з учителем «саджають» свої «родовідні  деревця» )

    Крони цих дерев буйні і розкішні . Але дерево нашого роду не буде квітнути і зеленіти , якщо ми підрубаємо його корені , якщо втратимо память роду .
   Знати свій родовід , зберегти про нього память – це наш обовязок не лише перед минулим , але й перед прийдешнім поколінням . Бо доки існує життя на землі , доти роду людському нема переводу .

                        ( Входять хлопчик і дівчинка з хлібом і сіллю на вишитому рушнику )

Дівчинка
Вклоняємось всім вам доземно ,
Як батьківській хаті з далеких доріг ,
Як хлібу , що матінка чемно
Кладе на вкраїнський рушник .

Хлопчик
Бо ж нашому роду нема переводу ,
Хай пісня єднає коріння святі .
Дай , Боже , нам віру і братнюю  згоду
На довгії роки , на вічні віки .

          ( Лунає пісня «Козачата»)
      


Козачата
Ми – маленькі козачата ,
Станем справжніми людьми .
Ми кохаєм рідну пісню ,
Україну любим ми !

              Україна – наша мати ,
              І про неї вільний спів .
              Ми – веселі козачата ,
              Ми – нащадки козаків !

Ми шануєм рідне слово ,
В ньому вірність і краса .
Ми – маленькі козачата ,
Наша пісня не згаса !

Хай злітає рідна пісня ,
Наче чайка в небеса .
В ній – ясна душа народу ,
В ній надія і краса .

Немає коментарів:

Дописати коментар

Тема. Я - школяр Нової української школи. День народження класу. Ось і школа, ось і клас. Він давно чекає нас. Мета формувати уявлення уч...