Тема . Роде наш красний
( Використано
Інтернет-ресурси)
Мета : допомогти учням глибше пізнати світ , дослідивши свій родовід , збудити
прагнення зберегти пам’ять про найдорожчих людей – своїх рідних ; розвивати
творчі здібності , виховувати почуття любові , пошани до батьків , свого роду .
Учень
А чому це , а
чому ,
Ми такі веселі ?
Чом це радісно у
нас
Нині у оселі ?
Учениця
Недарма раз у раз
Дружний сміх
лунає .
Що у нас ? Що у
нас ?
Хто з вас угадає
?
Вчитель
У нас здавна є
традиція славна:
Воду брати з
чистої криниці,
Борошно з ярої
пшениці.
Руками добрими
замісити!
І гостей на свято
запросити!
Шановні гості ! Запрошую вас підтримати
наших діток і разом з ними заспівати народну пісню «Зеленеє жито»
( Діти співають народну пісню «Зеленеє жито ,
зелене» )
Зеленеє жито ,
зелене ,
Хорошії гості у
мене .
Зеленеє жито
женці жнуть ,
Хорошії гості в
хату йдуть .
Зеленеє жито ,
зелене ,
Хорошії гості у
мене .
Зеленеє жито і
овес ,
Тут зібрався рід
наш увесь .
Учитель
Дорогі мої дітки . Шановні гості ,
батьки , дідусі та бабусі ! Ми сьогодні зібралися з вами на свято родини . Родина , сім’я – найдорожче для кожної людини . «З родини йде
життя людини» - говорить народна мудрість . Тут людина робить свої перші кроки
, звідси вона виходить у широкий світ . У сім’ї вона навчається любові і добра , вчиться
шанувати своїх батьків , свій рід , свою землю . Адже недарма говорять : «Без сім’ї немає щастя на землі»
А затишок і лад у сім’ї завжди створювала жінка . Тому і назвали
її берегинею сімейного вогнища .
Учениця
Хто клопочеться
із ранку?
Хто готує нам
сніданки,
І вечері, і
обіди?
Хто пече пухкі
бісквіти,
Пиріжки, торти,
млинці,
Варить борщ та
голубці?
Учениця
Хто у світі
найрідніший?
Найдорожчий, наймиліший?
Хто дитину
нагодує,
Приголубить,
розцілує?
Хто синця загоїть
й рану?
Це найкраща в
світі мама!
Учениця
Моя люба мамо ,
Калиновий цвіт ,
В тобі , рідна
мамо ,
Весь мій любий
світ .
Учень
Ти мій скарб
найбільший ,
Ти мій цвіт живий
,
Ти моя перлина ,
Скарб мій дорогий
.
Учениця
Ти мене борониш
Від лихих тривог
.
Хай благословить
тебе
З неба Господь Бог
.
( Пісня «Червона калина») 3-4 клас
Учитель
«Моя ластівко ,
моя квіточка , моє сонечко» . Ну кого ще
може назвати так мама ? Донечка в сім’ї – це її окраса , її
щастя і багатство .
Учні 1 класу
Схожа я на
зіроньку, що на небі сяє.
Так мене
матусенька часто називає.
Схожа я на
пташечку, що в гаю співає.
Так мене
матусенька часто називає.
Схожа я на
зайчика, що в гаю стрибає.
Так мене
матусенька часто називає.
Схожа я на
сонечко, а чому не знаю.
Так мене
матусенька часто називає.
Я зірву
підсніжник, мамі принесу.
Подивися, рідна,
на таку красу.
Я б тобі
рідненька, якби тільки міг
Всі весняні квіти
постелив до ніг.
( Пісня «Мама») 1 клас
Вчитель
Якщо ви хворі.
Якщо невеселі. То мама готова прихилити небо. До виступу запрошуються мама з
донечкою.
Мама
Донечко рідненька
, ти ж іще маленька .
І тебе любов’ю
зігріває ненька .
Казочку розкаже ,
бантики зав’яже ,
Розв’язать задачку теж вона підкаже .
А якщо ти хвора ,
якщо невесела ,
То мама готова
прихилити небо .
Донечко рідненька
, квіточко ніжненька .
Я молюсь за тебе
, як і кожна ненька .
Я прошу у Бога
здоров’я міцного ,
Щоб тобі послав
він щасливу дорогу .
Щоб у житті ніколи
горя не знала ,
І щоб твоя доля
цвіла – процвітала .
Донька
Матусю , дай
ручки твої поцілую ,
За шийку тебе
обійму ,
І щічки погладжу
,
Як дуже тебе я
люблю !
І ти мене любиш ,
хоч я неслухняна ,
Частенько і шкоду
роблю .
Та ти все
пробачиш , мене поцілуєш ,
І я тебе дуже
люблю .
( Звучить пісня «Заметушечка» 2 клас )
Вчитель
Скільки ніжності в очах матері , скільки
радості і тривоги за майбутнє малюка . Мати … Материнське серце здатне
перейматися болем дитини на відстані , журитися долею своїх дітей усе життя .
Якби могла , сонечко прихилила б . Недарма в народі кажуть : « Дитина плаче , а
у матері коси сивіють» .
Послухайте у виконанні народного ансамблю
«Вербиченька» пісню «Мамина коса»
( Звучить пісня «Мамина коса» )
Тож бережіть , діти , своїх мам , щоб
якнайменше було сивини в їхніх косах .
Шановні мами !
Ваші діти з великою любов’ю
вимальовували своїми ще не досить вмілими пальчиками ваші портрети , готували
вам сюрприз . Тому запрошуємо вас взяти участь у конкурсі « Впізнай себе в
малюнках своїх дітей» .
(
Мами вибирають малюнок своєї дитини )
( Пісня
про маму «Ти моя царівна» )
Батько в родині був прикладом для синів .
Він їх виховував , слово його завжди було законом . Кажуть , що дітей потрібно
любити так , щоб вони цього не знали . Саме така батьківська любов .
Учень
Батьку любий ,
тату милий ,
Нинішньої днини
Ти прийшов до нас
на свято
Нашої родини .
Учениця
Ми тобі складаєм
нині
Щирі побажання ,
Щоб прожив ти
многі літа ,
Не зазнав
страждання .
Учень
Щоб ти вивів нас
у люди
Та втішався нами
.
Щоб гордився міг
своїми
Донями й синами .
Вчитель
Запрошуємо татусів та хлопчиків до змагань.
Силу та спритність свою показати.
( Змагання: армреслінг )
( Пісня «Ой минула вже зима» , 2 клас )
Учитель
Бабуся , бабусечка , бабусенька – яке ніжне
, красиве , лагідне слово . А чому ? Тому що бабуся прожила на світі удвічі
більше , ніж ваші мама й тато і ви удвічі дорожчі для неї , бо ви – діти її
дітей , бо ви – її онучата , дівчата чи хлоп’ята , бо ви її пташенятка ,
ластів’ятка , а іноді й поросятка .
Учень .
-
І
коли це бабуся називала мене поросятком ?
Учениця
-
Напевно
, коли ти був брудну лею .
Учень
Згадав ! Це було
тоді , коли я
Розірвав свої
штанчата .
І , щоб сховатися
від тата ,
До бабусі утікав
!
А вона побурчить
,
Поцілує та й
мовчить .
Вчитель
У народі є багато різних приказок , прислів’їв про бабусь . Деякі з них знають і наші
діти .
Діти
-
Хто
бабусю має , той потіху знає .
-
Бабця
скаже – як зав’яже .
-
Там
бабусини руки , де онуки .
-
Бабусине
слівце – плідне деревце .
Вчитель
А зараз ми
проведемо гру-знайомство з бабусями.
( Ведучий підносить піднос з питаннями для бабусь)
1. Як давно ви живете в нашому селі?
2. Як звали вашу першу вчительку?
3. Коли і де ви пішли в 1-й клас?
4. Який вірш із шкільної програми запам’ятали?
5. Про що мріяли в дитинстві?
6. Ваше улюблене варення?
7. Чи прогулювали уроки в школі?
8. Чи любите Ви пекти пироги для внуків?
9. Чим вас радують ваші онуки?
10. Чим можуть засмутити вас ваші онуки?
Вчитель
Колискова пісня … Лагідний бабусин спів
засіває дитячу душу любов’ю
до людей , рідного
краю , мови ,
пісні .
Судячи зі слів наших дітей , всі вони чули
колискові з бабусиних вуст . Одну з них я і пропоную послухати .
( У
виконанні бабусі звучить колискова пісня )
Вчитель
Шановні бабусі , частіше співайте своїм
внукам колискові . Адже під ваш спів
виростають
майбутні хлібороби і захисники рідної землі , космонавти і вчені , поети і
композитори ,
просто мудрі і хороші люди . Дорогі наші ! Сьогодні ваші онучата приготували
для вас сюрпризи . Тому просимо вас на хвилинку заплющити очі , а коли
розплющите – то побачите біля себе ваше онуча з подарунком .
( Діти вручають бабусям подарунки , виготовлені
своїми руками )
( Звучить пісня « Весняночки», 2 клас )
Учні
Любий , добрий
наш дідусю ,
Ми , твої внучата
,
Прибігаємо до
тебе
Щастя побажати .
Хоч твій волос
сивиною
Густо посріблився
,
Ти для нас ,
дітей маленьких ,
Другом залишився
.
Ми твої слова
розважні
Пам’ятати будем
І в житті твою
науку
Понесемо всюди .
Учитель
Слово дідуся не таке суворе й вимогливе , як
батькове , та дідусева наука не забувається ніколи . Він уміє завжди розрадити
, заспокоїти і дати мудру пораду . Життєві настанови для наших дітей ми і
хочемо почути від одного з наших дідусів .
( Слово надається дідусям )
Дідусь
Батькове слово було законом . Діти ніколи
його не порушували . Вважалося великим гріхом образити батька чи матір . До
батьків зверталися на Ви .
Вчитель
Шановні дідусі ! Для вас онуки приготували
невеличку гумористичну сценку .
Усмішка
«У Вас зуби є ,
дідусю ? – онучок питає .
Дід журливо
посміхнувся : «Вже давно немає» .
Це почувши ,
хлопченятко зраділо без краю :
«Тоді пряник
потримайте , а я пострибаю» .
( Танець «Хорошее настроение»)
Учитель
З роду в рід
кладе життя мости ,
Без коріння саду
не цвісти ,
Без стремління
човен не пливе ,
без коріння сохне
все живе . .
Як дерево тримається на корінні , так і
кожен рід тримається на найстарших його членах , бо саме вони мають великий
досвід життя і допомагають молодим .
Коріння – це наші предки , прародичі . У
ньому наше минуле , пам’ять .
Стовбур – дідусі та бабусі . Міцні гілки – ваші батьки . А хто ж листочки ?
Ми
побачили , як «ведеться рід» від найстарших до найменших – це і є родовід .
Відповідно дерево- родовідне .
Тож , не даймо всохнути «родовому дереву»
нашого народу !
Любі дітки ! Візьмемо ваші власні «родовідні
деревця» й посадимо з них сад: рід до роду .
( Під
запис пісні «Родина» діти з учителем «саджають» свої «родовідні деревця» )
Крони цих дерев буйні і розкішні . Але
дерево нашого роду не буде квітнути і зеленіти , якщо ми підрубаємо його корені
, якщо втратимо пам’ять роду
.
Знати
свій родовід , зберегти про нього пам’ять – це наш обов’язок не
лише перед минулим , але й перед прийдешнім поколінням . Бо доки існує життя на
землі , доти роду людському нема переводу .
( Входять хлопчик і
дівчинка з хлібом і сіллю на вишитому рушнику )
Дівчинка
Вклоняємось всім
вам доземно ,
Як батьківській
хаті з далеких доріг ,
Як хлібу , що
матінка чемно
Кладе на
вкраїнський рушник .
Хлопчик
Бо ж нашому роду
нема переводу ,
Хай пісня єднає
коріння святі .
Дай , Боже , нам
віру і братнюю згоду
На довгії роки ,
на вічні віки .
(
Лунає пісня «Козачата»)
Козачата
Ми – маленькі
козачата ,
Станем справжніми
людьми .
Ми кохаєм рідну
пісню ,
Україну любим ми
!
Україна – наша мати ,
І про неї вільний спів .
Ми – веселі козачата ,
Ми – нащадки козаків !
Ми шануєм рідне
слово ,
В ньому вірність
і краса .
Ми – маленькі
козачата ,
Наша пісня не
згаса !
Хай злітає рідна
пісня ,
Наче чайка в
небеса .
В ній – ясна душа
народу ,
В ній надія і краса .
Немає коментарів:
Дописати коментар